Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
30
Lista A
Status:
Autorzy: Hunicz Jacek, Medina Alejandro, Litak Grzegorz, Curto-Risso Pedro L., Guzman-Vargas Lev
Rok wydania: 2015
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 2
Wolumen/Tom: 17
Strony: 539 - 559
Impact Factor: 1,743
Web of Science® Times Cited: 4
Scopus® Cytowania: 6
Bazy: Web of Science | Scopus | MathSciNet | BazTech | Index Copernicus | DOAJ
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 29 stycznia 2015
Abstrakty: angielski
In this study we summarize and analyze experimental observations of cyclic variability in homogeneous charge compression ignition (HCCI) combustion in a single-cylinder gasoline engine. The engine was configured with negative valve overlap (NVO) to trap residual gases from prior cycles and thus enable auto-ignition in successive cycles. Correlations were developed between different fuel injection strategies and cycle average combustion and work output profiles. Hypothesized physical mechanisms based on these correlations were then compared with trends in cycle-by-cycle predictability as revealed by sample entropy. The results of these comparisons help to clarify how fuel injection strategy can interact with prior cycle effects to affect combustion stability and so contribute to design control methods for HCCI engines.