Wpływ wprowadzenia środków uspokojenia ruchu na bezpieczeństwo użytkowników ruchu, na przykładzie Miasteczka Holenderskiego w Puławach
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
10
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
The influence of traffic calming measures on pedestrians and cyclists’ safety illustrated by Dutch Town in Puławy
|
Autorzy: | Bohatkiewicz Janusz, Czarnecka Wioleta |
Rok wydania: | 2014 |
Wersja dokumentu: | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 6 |
Strony: | 2146 - 2155 |
Bazy: | BazTech |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
Jednym z działań w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego jest zapewnienie fizycznej ochrony człowieka przed bezpośrednimi zagrożeniami, jakie wynikają z ruchu pojazdów po drogach. Prędkość pojazdów to jeden z głównych czynników, który związany jest z zagrożeniem wypadkami. Na czynnik ten można wpływać poprzez zastosowanie fizycznych środków uspokojenia ruchu drogowego. W poniższym opisie przedstawiono wyniki badań wpływu zastosowania fizycznych środków uspokojenia ruchu i wprowadzenia strefy ruchu uspokojonego na poprawę bezpieczeństwa ruchu. Badania prędkości pojazdów wykonano na odcinku drogi wojewódzkiej nr 824 w Puławach, gdzie zastosowano fizyczne środki uspokojenia ruchu w postaci bram wjazdowych, wyniesionych powierzchni skrzyżowań i przejść dla pieszych oraz zmiany przekroju poprzecznego z wykorzystaniem wybrukowanego pasa dzielącego. | |
One of the aspects of road traffic safety is ensuring that pedestrians and cyclists are physically protected from motor-vehicle traffic. Motor-vehicles speed is one of the main causes of accidents. It can be influenced by using physical traffic calming measures. In the following description there are results of study examining the influence of traffic calming measures on pedestrians and cyclists safety. A study of motor-vehicles speed was conducted on regional road no 824 in Puławy. There are physical traffic calming measures applied such as entrance gates, cobbled road dividers and lifted pedestrian crossings and crossroads surface. |