Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
7
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Building an identity of service offer based on intangible assets
Autorzy: Rzemieniak Magdalena
Rok wydania: 2014
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Numer czasopisma: 353
Strony: 44 - 53
Bazy: CEJSH | CEEOL
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Celem artykułu jest analiza procesu budowania tożsamości przedsiębiorstwa usługowego w oparciu o wartości niematerialne. W opracowaniu zostaną przeanalizowane zagadnienia wartości w procesie tworzenia tożsamości usługodawcy. Omówione zostaną również modelowe podejścia do zarządzania tożsamością oraz narzędzia zarządzania tożsamością i reputacją przedsiębiorstw usługowych. Początkowo pojęcie tożsamości było dostrzegane niejako wtórnie do procesu budowania wizerunku. Kolejnym etapem była analiza tożsamości pod kątem konkurencyjności przedsiębiorstw. W konsekwencji powstały modele zarządzania tożsamością, wizerunkiem i reputacją. W ostatnich latach perspektywa tożsamości nabrała charakteru interdyscyplinarnego. Współcześnie rośnie także świadomość kreowania roli wartości przedsiębiorstw usługowych tkwiących w niematerialnych wartościach. Wartości niematerialne mogą znacznie zwiększyć wartość rynkową podmiotu w stosunku do jego wartości księgowej. Dystans ten może być tym większy, im bardziej celowo, świadomie i kompleksowo są rozwijane w przedsiębiorstwie wartości niematerialne.(abstrakt oryginalny)
The purpose of this article is the analysis of identity-building service company based on intangible assets. The study will examine value issues in the creation of service provider identity. It will also discuss the modeling approach to identity management and identity management tools and reputation service companies tools. The concept of value is not unequivocal and besides that it is a subjective category, which means that the same good with the same characteristics can have and most often has a different meaning for differe