Ewolucja struktury typu TRIP w tulejach grubościennych po procesie obciskania obrotowego
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
7
Lista B
| Status: | |
| Warianty tytułu: |
The TRIP structure evolution for trick-walled tube blanks after rotary compression
|
| Autorzy: | Wiewiórowska Sylwia, Gontarz Andrzej, Muskalski Zbigniew, Włoch Krzysztof, Tomczak Janusz, Pater Zbigniew |
| Rok wydania: | 2015 |
| Wersja dokumentu: | Drukowana |
| Język: | polski |
| Numer czasopisma: | 1 |
| Strony: | 134 - 138 |
| Bazy: | BazTech | Index Copernicus |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | NIE |
| Publikacja OA: | NIE |
| Abstrakty: | polski | angielski |
| W pracy przedstawiono próbę odkształcenia metodą obciskania obrotowego tulei grubościennych ze stali w gatunku 34MnB5 o strukturze ferrytyczno-perlitycznej i o strukturze typu TRIP, otrzymanej po uprzednio przeprowadzonej dwustopniowej obróbce cieplnej. Badania te miały na celu określenie podatności na odkształcenia i twardości na przekroju tulei grubościennych stosowanych w konstrukcji półosi samochodowych. | |
| This paper presents the experiment concerned with deformation on rotary compression process way the thick-walled blanks for 34MnB5 steel with ferrite-pearlite structure and with TRIP structure obtained in previous conducted two-stage heat treatment process. The determination of deformability and hardness of tube blanks use in construction of automotive drive half-shafts was the main aim of the work |