Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
10
Lista B
Status:
Autorzy: Bojanowska Agnieszka
Rok wydania: 2013
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 5
Strony: 18 - 21
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski
Istotą działalności przedsiębiorstwa jest realizacja pewnej określonej wiązki celów. Autorka artykułu postanowiła zidentyfikować wpływ niektórych aspektów zarządzania procesami logistycznymi na realizację wybranych celów działalności przedsiębiorstwa. W tym celu wprowadziła macierzowy podział celów przedsiębiorstwa. Następnie scharakteryzowała wybrane aspekty zarządzania procesami logistycznymi i zestawiła je z celami, jakich realizację mogą wspomagać. Dla większości przedsiębiorstw długookresowym celem strategicznym jest zysk. Autorka artykułu postanowiła się skupić na celach cząstkowych, które prowadzą do uzyskania zadowalającego wyniku finansowego, a nie na samym zysku jako takim. Jest to spowodowane przekonaniem, że skupienie się przede wszystkim na zysku mogłoby się okazać zbyt ogóle i prowadzić do spłycenia rozpatrywanego problemu. Cele cząstkowe działalności przedsiębiorstwa można podzielić na jakościowe (np. lojalność klientów) oraz ilościowe (np. pozyskanie określonej ilości klientów w określonym czasie) oraz krótko- (np. usprawnienie bieżącej działalności operacyjnej) i długookresowe (np. zwiększenie wartości marki na rynku), pomoże to w stworzeniu macierzy celów rozpatrywanych w artykule. Na podstawie obserwacji przeprowadzonych w kilku różnych przedsiębiorstwach autorka wykazała pewne, mogące wystąpić, prawidłowości w oddziaływaniu decyzji podejmowanych w ramach zarządzania procesami logistycznymi na realizację wybranych celów przedsiębiorstwa.