Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
The injector model of CNG direct injection in Diesel engines
Autorzy: Czyż Zbigniew, Biały Michał
Rok wydania: 2015
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 3
Strony: 881 - 888
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W pracy przedstawiono obliczenia numeryczne wtryskiwacza CNG do dwupaliwowego zasilnia silnika Diesla. Stanowią one część prac prowadzonych w ramach projektu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju pt. „Elektroniczny system sterowania bezpośrednim wtryskiem gazu do silników Diesla”.Testy prowadzone na stanowisku hamownianym, na jednej z opracowanych wersji wtryskiwacza wykazały stosunkowo duże nieszczelności . W celu poprawy szczelności postanowiono zmodyfikować jego przylgnię tworząc uszczelnienie krawędziowe. Dokonane zmiany wymagały ponownego sprawdzenia przepływu przez kanał wtryskiwacza i sprawdzenia uzyskanych wartości masowego natężenia przepływu z poprzednią wersją w celu określenia wpływu dokonanych zmian
The paper presents numerical calculation for a CNG injector in a dual fuel diesel engine. This is part of the National Research and Development Centre project "The electronic system to control gas direct-injection in diesel engines". The bench research into one of the designed versions of an injector demonstrated relatively significant gas leaks. The injector was tightened by modifying its faying surface to form an edge seal. Such modifications were possible by the re-checking of flow through the injector channel and the comparing of the mass flow rates obtained to those of the previous version to determine the impact of the modifications. Computational fluid dynamics solver Fluent ™ was applied to perform the numerical calculation