Model wtryskiwacza do bezpośredniego wtrysku CNG w silniku Diesla
Artykuł w czasopiśmie
Status: | |
Warianty tytułu: |
The injector model of CNG direct injection in Diesel engines
|
Autorzy: | Czyż Zbigniew, Biały Michał |
Rok wydania: | 2015 |
Wersja dokumentu: | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 3 |
Strony: | 881 - 888 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
W pracy przedstawiono obliczenia numeryczne wtryskiwacza CNG do dwupaliwowego zasilnia silnika Diesla. Stanowią one część prac prowadzonych w ramach projektu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju pt. „Elektroniczny system sterowania bezpośrednim wtryskiem gazu do silników Diesla”.Testy prowadzone na stanowisku hamownianym, na jednej z opracowanych wersji wtryskiwacza wykazały stosunkowo duże nieszczelności . W celu poprawy szczelności postanowiono zmodyfikować jego przylgnię tworząc uszczelnienie krawędziowe. Dokonane zmiany wymagały ponownego sprawdzenia przepływu przez kanał wtryskiwacza i sprawdzenia uzyskanych wartości masowego natężenia przepływu z poprzednią wersją w celu określenia wpływu dokonanych zmian | |
The paper presents numerical calculation for a CNG injector in a dual fuel diesel engine. This is part of the National Research and Development Centre project "The electronic system to control gas direct-injection in diesel engines". The bench research into one of the designed versions of an injector demonstrated relatively significant gas leaks. The injector was tightened by modifying its faying surface to form an edge seal. Such modifications were possible by the re-checking of flow through the injector channel and the comparing of the mass flow rates obtained to those of the previous version to determine the impact of the modifications. Computational fluid dynamics solver Fluent ™ was applied to perform the numerical calculation |