Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
The application of a diagnostic micro device in chassis dynamometer experiments on propulsion units
Autorzy: Siadkowska Ksenia, Czyż Zbigniew, Szlachetka Marcin
Rok wydania: 2015
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 3
Strony: 4722 - 4730
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W artykule przedstawiono badania pojazdu z silnikiem o zapłonie samoczynnym na hamowni podwoziowej Celem badań była weryfikacja poprawności działania opracowanego systemu wtrysku gazu CNG do komory spalania. Badania przeprowadzono realizując na hamowni test jezdny ECE dla różnych wariantów składu paliwa. Zastąpiono kolejno 25, 50 i 60% oleju napędowego poprzez wtrysk bezpośredni gazu ziemnego. Obiektem badawczym był samochód dostawczy GAZ Gazelle wyposażony w silnik ANDORIA ADCR spełniający normę czystości spalin EURO-4. Podczas badań do rejestracji podstawowych parametrów pracy silnika wykorzystano bezprzewodowy mikroczytnik OBD Log firmy Texa montowany w złączu diagnostycznym pojazdu. W artykule przedstawiono przykładowe wyniki pomiarów wykonanych podczas realizacji testu jezdnego ECE
The paper presents the results of chassis dynamometer experiments on a vehicle with a diesel engine to verify the operation of our system to inject CNG into a combustion chamber. The experiments are based on chassis dynamometer ECE driving tests for varied fuel compositions, i.e. direct injection by natural gas is applied instead of 25, 50 and 60% of diesel fuel. The research object is the GAZ Gazelle van fitted with the ANDORIA ADCR engine that meets the Euro 4 standard. The basic operating parameters of the engine are recorded with the Texa wireless OBD Log micro diagnostic tool plugged directly into a vehicle's diagnostic socket. The paper presents the sample ECE driving test measurements