Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
Quality of exploitation and its impact to vehicle dynamics
Autorzy: Tarkowski Sławomir
Rok wydania: 2015
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 3
Strony: 4852 - 4858
Bazy: Agro | BazTech | BazEkon | Index Copernicus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
W artykule przedstawiono wyniki badań polegających na przyspieszeniu pojazdu w trzech wybranych zakresach prędkości na określonych biegach. Rejestrowano wartości przyspieszenia uwzględniając zmienne które potencjalnie mogły wpływać na ograniczenie osiągów pojazdu: czas jaki minął od ostatniego, podstawowego przeglądu okresowego, ciśnienie powietrza w ogumieniu, masa przewożonego ładunku i opór aerodynamiczny. Przyjęto, że zmienne tego rodzaju wpływają na poziom jakości eksploatacji, zależny bezpośrednio od użytkownika pojazdu
The article presents the result of tests relies on the measurement of vehicle acceleration in three speed ranges for certain gear. Recorded parameter was longitude acceleration according to the factors potentially affecting the performance limit: technical revive date, tire pressure, load and aerodynamics. It was assumed that this kind of variables affect the level of quality of service, depending on the user directly from the vehicle