Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
7
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
An innovative method for producing ball from heads of scrap railway rails
Autorzy: Tomczak Janusz, Pater Zbigniew, Bulzak Tomasz
Rok wydania: 2015
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Numer czasopisma: 6
Strony: 387 - 392
Bazy: BazTech | Index Copernicus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W opracowaniu przedstawiono innowacyjną metodę walcowania poprzeczno-klinowego odkuwek kul z główek złomowanych szyn kolejowych. Scharakteryzowano również inne metody wytwarzania kul na mielniki do młynów kulowych, a następnie przybliżono zalety nowej technologii. Koncepcja WPK kul zaproponowaną metodą została wstępnie zweryfikowana metodą elementów skończonych. W trakcie obliczeń wyznaczono geometrię walcowanych wyrobów w kolejnych etapach procesu, określono kinematykę płynięcia materiału. Analizie poddano również rozkłady sił kształtowania oraz parametry termiczne występujące w trakcie walcowania. Opierając się na uzyskanych wynikach potwierdzono możliwość walcowania kul bezpośrednio z główek odciętych od złomowanych szyn kolejowych. Przedstawiony proces walcowania jest znacznie efektywniejszy w stosunku innych, dotychczas stosowanych metod wytwarzania kul.
This study presents an innovative cross wedge rolling (CWR) method for producing balls from heads of scrap railway rails. First, an overview of current methods for producing balls used as grinding media in grinding mills is given. Then, the new method and its advantages are described. The proposed CWR-based technique for producing balls is modelled numerically by the finite element method. The modelling involves determination of the workpiece geometry in successive stages of the process and the kinematics of metal flow. Variations in the forming forces and thermal parameters during the rolling process are examined, too. The numerical results confirm that the proposed method can be used to produce balls from heads cut from scrap railway rails. The proposed rolling process is more effective than other widely used processes for producing balls