Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

Status:
Warianty tytułu:
Preliminary analysis oft he toxicity of exhaust gas emission of diesel engine fuelled with blends of rapeseed oil with non-reactive solvent
Autorzy: Kowalczyk Jacek, Longwic Rafał, Lotko Wincenty, Górski Krzysztof, Łodygowski Kamil, Markov Krasimir
Rok wydania: 2015
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Numer czasopisma: 3
Strony: 2350 - 2359
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W artykule przedstawiono analizę możliwości wykorzystania heksanu w mieszaninie z olejem rzepakowym do zasilania silnika o zapłonie samoczynnym. Zastosowano dodatek heksanu w ilości 5%, 10% i 20% w mieszaninie objętościowej z olejem rzepakowym. Uzyskane wyniki porównano do wyników uzyskanych przy zasilaniu silnika o ZS czystym olejem rzepakowego oraz olejem napędowym. Określono wielkość emisji składników toksycznych spalin i porównano te wartości z wartościami uzyskanymi przy zasilaniu silnika olejem napędowym przy różnych prędkościach obrotowych silnika.
The article shows the selected parameters of the emissions of toxic fumes. Some technical aspects of adapting hexane mixture with rapeseed oil to power a diesel engine. Hexane additive is used in an amount of 5%, 10% and 20% by volume of a mixture of rapeseed oil. The results were compared to the results obtained with the diesel engine clear rapeseed oil and diesel oil. The amount of the emission of the toxic ingredients of the exhaust fumes were determined and compared to the quantities obtained by powering the engine with diesel oil at different rotational speed of the engine.