Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
Fluid Structured Interaction (FSI) as a tool to support design elements Aircraft
Autorzy: Szklarek Karol, Dębski Hubert
Rok wydania: 2015
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 4
Strony: 6009 - 6014
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W pracy zaprezentowano przykład wykorzystania numerycznej analizy typu Multiphysics na przykładzie sprzężonej symulacji FSI (Fluid Strutured Interaction). Przeprowadzone obliczenia stanowiły połączenie obliczeń numerycznych z dziedziny mechaniki ciała stałego CSM (Computational Solid Mechanics) z mechaniką płynów CFD (Computational Fluid Mechanics), co czyni FSI doskonałym narzędziem w projektowaniu elementów nośnych konstrukcji lotniczych. Otrzymane wyniki wykazują zgodność z prezentowanymi w literaturze charakterystykami badanych wielkości aerodynamicznych, co potwierdza w analizowanym przypadku poprawność modelowania tych zjawisk. Obliczenia przeprowadzono z wykorzystaniem komercyjnego pakietu do obliczeń numerycznych, wykorzystującego metodę elementów skończonych – programu ABAQUS®.
The paper presents an example of using numerical analysis the type of Multiphysics on the example of simulation coupled FSI (Fluid Interaction Structured). The calculations were a combination of numerical calculations in the field of solid mechanics CSM (Computational Solid Mechanics) with fluid mechanics (CFD Computational Fluid Dynamics). This way is making FSI a great tool in the design of bearing elements aircraft. Obtained results are consistent with aerodynamic characteristics of the studied size presented in the literature. That confirms the correctness of the present case, the modeling of these phenomena. The calculations were performed using a commercial package for numerical calculation, using the finite element method - ABAQUS® program.