Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
Durability of bridge objects
Autorzy: Szcześniak Wacław, Karaś Sławomir
Rok wydania: 2015
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 4
Strony: 5965 - 5973
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Praca zawiera dwa sprzężone ze sobą elementy. Na wstępie dyskutowany jest problem trwałości obiektu mostowego, znaczenie utrzymania jako podstawowego działania, którego skutkiem jest niezmienność cech mechanicznych obiektu w czasie jego funkcjonowania - innymi słowy zapewniona jest trwałość elementów nośnych mostów. Na użytek prowadzonych w pracy rozważań wprowadzono zmodyfikowaną definicje trwałości. Część druga pracy to opis badań i wnioskowań żelbetowego ramowego wiaduktu kolejowegoz1972r. Ten przykład ukazuje niedostatki wykonawstwa, utrzymania a także -w tym przypadku -niesprawności zarządzania obiektem. W kontekście problematyki trwałości -wszystkie zdiagnozowane wady budowy i utrzymania były objęte zapasami w wymiarowaniu konstrukcji podczas projektowania. W czasie użytkowania zmieniły się normy obciążeń mostowych to także wpłynęło na obniżenie trwałości wiaduktu. Przeprowadzony remont obiektu nie spełnia zwykłych inżynierskich zasad postępowania racjonalnego.
The paper consists of two mutually related elements. At the outset, the problem of durability of bridge structures is discussed, the importance of maintaining as a basic action which results in a constancy of the mechanical properties of the object during the service time-in other words, the durability means that load capacity of bridge bearing elements is ensured. For the sake of the work the modified proposal of durability definition is introduced. The second part of the paper is a depiction of diagnosing the reinforced concrete framework of railway viaduct which was built in the 1972. This example shows the shortcomings of construction works, maintenance and - in this - the failure of object management. In the context of the issue of durability-all diagnosed defects of construction and maintenance are covered by the safety margin of the structure which was arose during the design dimensioning. At the time of viaduct use the bridge load standards were changed which also contributed to reducing the durability of the structure. Carried out repair works did not meet the normal standard of rational engineering process.