Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
9
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Marketing in the process of the strategic restoration of the e n terprise
Autorzy: Skowron Stanisław
Rok wydania: 2015
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 5
Strony: 230 - 239
Bazy: CEJSH - The Central European Journal of Social Sciences and Humanities
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
Wykazano, że jedną z przyczyn niskiej zdolności konkurencyjnej współczesnego przedsiębiorstwa może być traktowanie marketingu jako funkcji zewnętrznej, realizowanej głównie poprzez instrumenty agresywnego oddziaływania na klienta. Na tle krytycznej analizy marketingu behawioralnego przedstawiono podstawowe założenia dwu nowych koncepcji marketingowych, tzw. systemu marketingowego oraz marketingu ekologicznego, jako propozycji dla gruntownej przebudowy funkcji marketingowej przedsiębiorstwa. Mogą one być wykorzystane w projektowaniu modeli biznesowych i procesu odnowy strategicznej przedsiębiorstwa.
It was proven that the low competitive ability of the contemporary enterprise might be caused by treating marketing as the external function, being implemented by some specific tools of aggressive impact on the customer. Relating to the critical analysis of behavioral marketing the fundamental assumptions of two new marketing concepts, the socalled marketing system and ecological marketing, were presented as the proposal for the thorough reconstruction of the marketing function of the enterprise. Those two concepts can be used in planning business models and the whole process of the strategic restoration of the enterprise.