Wpływ rond na uspokojenie ruchu na głównych ciągach drogowych przy przejściach przez małe miejscowości na przykładzie miasta Lubartowa
Artykuł w czasopiśmie
Status: | |
Warianty tytułu: |
The influence of roundabouts on the traffic calming on the main roads in small localities on the example of the city of Lubartów
|
Autorzy: | Czarnecka Wioleta, Bohatkiewicz Janusz |
Rok wydania: | 2015 |
Wersja dokumentu: | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 4 |
Strony: | 2835 - 2844 |
Bazy: | BazTech |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
Nadmierna prędkość pojazdów stanowi jedno z podstawowych zagrożeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. Na prędkość pojazdów można wpływać za pomocą fizycznych środków uspokojenia ruchu. Do grupy tych środków zalicza się także ronda. Do celów niniejszego artykułu wykonano pomiary prędkości wzdłuż głównej ulicy przebiegającej przez centrum miasta. Analizie została poddana prędkość pojazdów, liczba zdarzeń na newralgicznych skrzyżowaniach oraz wpływ przebudowania istniejących skrzyżowań zwykłych na jednopasowe małe ronda. | |
The authors describe several intersections in the city of Lubartów. The speed of cars is a major cause of accidents on the roads. Comparative studies of the conversion of intersection into roundabouts prove that the single lane roundabouts are much safer than intersections. We should consider comprehensively the safety on the roads and not use just single element, because it doesn't work. This type of intersection is very successful regarding traffic safety. |