Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
The influence of roundabouts on the traffic calming on the main roads in small localities on the example of the city of Lubartów
Autorzy: Czarnecka Wioleta, Bohatkiewicz Janusz
Rok wydania: 2015
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 4
Strony: 2835 - 2844
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Nadmierna prędkość pojazdów stanowi jedno z podstawowych zagrożeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. Na prędkość pojazdów można wpływać za pomocą fizycznych środków uspokojenia ruchu. Do grupy tych środków zalicza się także ronda. Do celów niniejszego artykułu wykonano pomiary prędkości wzdłuż głównej ulicy przebiegającej przez centrum miasta. Analizie została poddana prędkość pojazdów, liczba zdarzeń na newralgicznych skrzyżowaniach oraz wpływ przebudowania istniejących skrzyżowań zwykłych na jednopasowe małe ronda.
The authors describe several intersections in the city of Lubartów. The speed of cars is a major cause of accidents on the roads. Comparative studies of the conversion of intersection into roundabouts prove that the single lane roundabouts are much safer than intersections. We should consider comprehensively the safety on the roads and not use just single element, because it doesn't work. This type of intersection is very successful regarding traffic safety.