Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
S17(12) expressway Traffic Management System
Autorzy: Kowal Maciej, Rij Wojciech, Ząbczyk Krzysztof
Rok wydania: 2015
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 4
Strony: 4185 - 4194
Bazy: BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Artykuł wprowadza czytelnika w tematykę budowy drogi ekspresowej S17(12) na odcinku „Kurów Zachód” – „Piaski Zachód” wraz z północno – wschodnią obwodnicą Lublina. W pracy skupiono się na opisaniu zastosowanych na odcinku „Kurów Zachód” – „Lublin Felin” Inteligentnych Systemach Transportowych. W szerszym aspekcie opisano rozwiązania związane z wdrażanym Systemem Sterowania Ruchem. Przedstawione zostały elementy składowe systemu, tj. drogowe stacje meteorologiczne (MS), laserowe moduły monitorowania stanu nawierzchni (LM), stacje pomiaru ruchu drogowego (TC), zestawy oznakowania o zmiennej treści (VMS) oraz punkty dozoru wizyjnego (VA). W artykule przedstawiono pokrótce zasady działania systemu sterowania i zarządzania ruchem. Opisano parametry pomiarowe i dodatkowe dane, jakie mają być dostarczane do systemu, aby w czasie rzeczywistym możliwe było reagowanie na wynikłe zdarzenia drogowe oraz zmiany parametrów ruchu drogowego. Opisano tryby sterowania ruchem z użyciem oznakowania o zmiennej treści. Wspomniano o procedurach zarządzania ruchem, stanach alarmowych wraz z wartościami granicznymi oraz przedstawiono trasy alternatywne na wypadek przekierowania ruchu z S17[12].
Article introduces into the topic of the construction of S17(12) expressway at section „Kurów Zachód” – „Piaski Zachód” with the north-eastern bypass of Lublin. This paper focuses on describing the Intelligent Transport Systems used at section "Kurów Zachód" - "Lublin Felin". Traffic Management System solutions were showed in a wider aspect. Paper presents the components of the system (TMS), ie. meteorological stations (MS), laser surface condition monitoring modules (LM), road traffic measurement stations (TC), sets of the variable message signs (VMS) and video surveillance points (VA). The article presents briefly the principles of system control and traffic management. The measurement parameters and additional data which should be entered to the system to be able to respond to the traffic incidents and changes in traffic parameters in real time were described. Paper describes the motion control modes using the variable message signs. In the article, traffic management procedures, alarms states, limits and alternative routes in case of traffic diversion from S17 [12] were mentioned.