Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
The development of a safety culture as part of CSR activities in transport companies
Autorzy: Cichorzewska Marzena
Rok wydania: 2015
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 3
Strony: 713 - 720
Bazy: Arianta
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
Artykuł prezentuje rolę CSR w kształtowaniu kultury bezpieczeństwa w firmach transportowych. Autorka podaje definicję bezpieczeństwa oraz kultury bezpieczeństwa. Ponadto, przedstawione zostały przykłady działań CSR, które od kilku lat firmy intensywnie wdrażają. Mają one skutecznie zapobiegać wypadkom i katastrofom w branży TSL, które najczęściej powstają z winy innych ludzi. Kampanie społeczne mają uświadomić pracowników o możliwych do wystąpienia zagrożeniach i spowodować ich zmniejszenie lub całkowite wyeliminowanie. Mają również wywołać odpowiedzialność pracowników za zdrowie i życie własne oraz współpracowników. A także, zwiększyć zaangażowanie w promowanie bezpiecznych zachowań. Tak więc, wszystkie wysiłki menedżerów muszą zostać skierowane na działania profilaktyczno-uświadamiające zarówno pracowników, jak i pozostałych interesariuszy.
The article presents the role of CSR in shaping culture of safety in transport companies. The author gives a definition of safety and safety culture. Moreover, there are presented examples of CSR activities, which for several years, the company vigorously has implemented. The examples were made to effectively prevent accidents and disasters in the TSL sector, which mostly arise from other people's fault. Public awareness campaigns are to inform workers of the possible dangers and cause to reduce or completely eliminate them.The goal of these campaigns is to encourage workers to look after their colleagues’ safety as well as their own, and to promote commitment to safe behaviour in the workplace. All managers’ efforts must thus be directed towards preventive and awareness-raising activities for employees and other stakeholders.