Kształtowanie kultury bezpieczeństwa jako element działań CSR w firmach transportowych
Artykuł w czasopiśmie
Status: | |
Warianty tytułu: |
The development of a safety culture as part of CSR activities in transport companies
|
Autorzy: | Cichorzewska Marzena |
Rok wydania: | 2015 |
Wersja dokumentu: | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 3 |
Strony: | 713 - 720 |
Bazy: | Arianta |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Abstrakty: | polski | angielski |
Artykuł prezentuje rolę CSR w kształtowaniu kultury bezpieczeństwa w firmach transportowych. Autorka podaje definicję bezpieczeństwa oraz kultury bezpieczeństwa. Ponadto, przedstawione zostały przykłady działań CSR, które od kilku lat firmy intensywnie wdrażają. Mają one skutecznie zapobiegać wypadkom i katastrofom w branży TSL, które najczęściej powstają z winy innych ludzi. Kampanie społeczne mają uświadomić pracowników o możliwych do wystąpienia zagrożeniach i spowodować ich zmniejszenie lub całkowite wyeliminowanie. Mają również wywołać odpowiedzialność pracowników za zdrowie i życie własne oraz współpracowników. A także, zwiększyć zaangażowanie w promowanie bezpiecznych zachowań. Tak więc, wszystkie wysiłki menedżerów muszą zostać skierowane na działania profilaktyczno-uświadamiające zarówno pracowników, jak i pozostałych interesariuszy. | |
The article presents the role of CSR in shaping culture of safety in transport companies. The author gives a definition of safety and safety culture. Moreover, there are presented examples of CSR activities, which for several years, the company vigorously has implemented. The examples were made to effectively prevent accidents and disasters in the TSL sector, which mostly arise from other people's fault. Public awareness campaigns are to inform workers of the possible dangers and cause to reduce or completely eliminate them.The goal of these campaigns is to encourage workers to look after their colleagues’ safety as well as their own, and to promote commitment to safe behaviour in the workplace. All managers’ efforts must thus be directed towards preventive and awareness-raising activities for employees and other stakeholders. |