Formy terapii u dzieci niepełnosprawnych i rola architektury w tym procesie
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
6
Lista B
Status: | |
Autorzy: | Wrana Jan |
Rok wydania: | 2015 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 1 |
Wolumen/Tom: | 14 |
Strony: | 135 - 143 |
Bazy: | BazTech | IndexCopernicus | GoogleScholar | PBN |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 10 marca 2015 |
Abstrakty: | polski |
Artykuł przedstawia na przykładach różne formy edukacji w okresie budowania społeczeństwa obywatelskiego, oraz świadomego tworzenia równych szans rozwojowych dziecka, sprzyjających konstruowaniu programów nauczania systemowego: ,,By lepiej rozwinięte umiejętności wspomagały dążenia dziecka w usprawnianiu funkcji upośledzonych Powstają integracyjne centra dydaktyczno-sportowe, gimnazja i licea z pełnym zapleczem w których kształci się wspólnie dzieci w pełni sprawne oraz po zdiagnozowaniu stanu niesprawności, (o nieznacznym upośledzeniu ruchowym), wspierana jest działalność ośrodków Szkolno-wychowawczych przygotowujących młodzież z lekkim upośledzeniem umysłowym - do praktycznego zawodu umożliwiając ich aktywny udział w życiu społecznym. Powstał również ośrodek specjalistyczny -specjalnej troski dla dzieci uzdolnionych muzycznie o różnym stopniu niepełnosprawności (nie słyszące, niedowidzące, porażeniem mózgowym, autyzmem) które występują na scenie jak równy z równym obok laureatów konkursów. |