Zagadnienia transportu międzystanowiskowego na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa
Artykuł w czasopiśmie
Status: | |
Warianty tytułu: |
Issues of transport between technology stations on the example of the company
|
Autorzy: | Rudawska Anna, Skwarczyński Sylwester |
Rok wydania: | 2015 |
Wersja dokumentu: | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 4 |
Strony: | 5533 - 5538 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
W pracy przedstawiono wybrane zagadnienia zmian organizacyjnych ustawienia stanowisk technologicznych oraz transportu międzystanowiskowego na przykładzie zakładu produkującego obuwie. Zwrócono uwagę na możliwości zastosowania zmian organizacyjnych rozmieszczenia stanowisk w przedsiębiorstwie, które w widoczny sposób zmniejszają czas transportu międzyoperacyjnego, a jednocześnie wpływają na zysk przedsiębiorstwa. Ponadto reorganizacja nie jest uciążliwa (maszyny nie są przytwierdzone do podłoża) i nie generuje kosztów, ponieważ hala produkcyjna umożliwia dostęp do niezbędnych mediów. Ogólny projekt modernizacji linii technologicznej produkcji obuwia uwzględnia schemat rozmieszczenia stanowisk oraz analizę porównawczą dotyczącą czasu transportu między stanowiskami podczas produkcji obuwia jesienno-zimowego oraz letniego | |
The paper presents selected issues of organizational change settings technology stations, and transportation between the technology stations on the example of a company producing shoes. It was pointed out to the possibility of applying the changes to the arrangement of the organizational changes, which visibly reduce the amount of transport between the positions, while affect profit company. Moreover, the restructuring is not burdensome (machines are not attached to the ground), and does not generate costs because a production hall gives access to the necessary media. The overall design of the technological modernization of the production of shoes takes into account the positions arrangement and the comparative analysis of transportation time between technology stations during the production of shoes autumn-winter and summer |