Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

Status:
Warianty tytułu:
Detection of selected traffic-calming measures by using mobile devices
Autorzy: Badurowicz Marcin, Montusiewicz Jerzy
Rok wydania: 2015
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 4
Strony: 2292 - 2300
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W przedstawionym artykule autorzy przedstawiają wybrane możliwości osiągnięcia uspokojenia ruchu kołowego, w szczególności środki budowlane, takie jak progi zwalniające. Wykonywana została kategoryzacja istniejących typów progów zwalniających i ich przedstawienie. Autorzy skupiają się na dwóch kwestiach –komforcie jazdy użytkownika drogi oraz wykrywaniu niektórych środków uspokojenia ruchu z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. Zaprezentowano aplikację na telefon smartphone (Lumia 820 i 1020) stworzoną do rejestracji przyspieszeń z wykorzystaniem akcelerometru podczas przejazdów samochodem oraz metodę analizy zarejestrowanych przyspieszeń z wykorzystaniem różnych wartości progowych. Metoda i oprogramowanie zostało sprawdzone w dwóch przypadkach przejazdów rzeczywistymi drogami, prezentując w formie graficznej zarejestrowane wyniki analizy przeprowadzonych pomiarów. Przedstawiono również inne prace w dziedzinie wykorzystania urządzeń mobilnych w celu wykrywania różnego rodzaju artefaktów drogowych.
In this paper the authors present selected possibilities of traffic-calming, mostly physical ones, such as speed bumps and speed humps. A categorisation and description of the existing measures is included. The authors concentrate on two objectives – detection of speed bumps and speed humps by using mobile devices and on passenger comfort. A Lumia 820 and 1020 smartphone application is introduced, created for acquiring acceleration data during car rides, as well as a method of analysis of these data for speed bump detection by using different threshold values. The method and the software are tested during two different car trips in the real world and in actual road conditions. A comparison between the selected method and some previous attempts in similar fields is also given.