Nowe media w kreowaniu wizerunku organizacji
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
9
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
New media in creating the image of the organization
|
Autorzy: | Wyrwisz Joanna |
Rok wydania: | 2015 |
Wersja dokumentu: | Drukowana |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 41 |
Wolumen/Tom: | 875 |
Strony: | 211 - 220 |
Bazy: | BazEkon | CEEOL-Central European Online LIbrary |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
Celem artykułu jest wskazanie nowych mediów w komunikacji marketingowej jako efeftywnych i akceptowalnych narzędzi kreowania wizerunku organizacji. Właściwy image marki nie może być tworzony samoistnie, lecz musi być efektem świadomej strategii marketingowej. Do jej realizacji wykorzystywane są różne narzędzia komunikacyjne służące budowaniu silnego i jednoznacznego wizerunku. śród nich szczególne znaczenie maja media społecznościowe oraz blogi. W artykule zastosowano podejście badawcze oparte na kwerendzie piśmiennictwa oraz źródeł internetowych. Ujęto ogólną charakterystykę nowych mediów wskazując ich specyfikę i możliwości wykorzystania. W szczególności w artykule ukazano przypadek firmy InPost wykorzystującej nowoczesne rozwiązania komunikacyjne do budowania pozycji konkurencyjnej swojej marki. | |
The objective of the paper pointingout new media in the marketing communication as the effective and acceptable tools of creating the image of the organization. The appropriate image of the brand cannot be created spontaneously but must be the effect of a deliberate marketing strategy. The strategy is realized with the use of diverce communications tool serving building up the strong and explicit image. Among those tools social media as well as custom instruments of the promotion as corporate blogs are of a special importance. The research approach based on preliminary research of the writting and internet sources is applied in the paper. An overall description of new media is included showing their specificity and possibilities of application. In particular, the case of InPost, company using communicative high-tech solutions for building the competitive position of its brand is portrayed in the paper. |