Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
9
Lista B
Status:
Autorzy: Śniadkowski Mariusz
Rok wydania: 2015
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 4
Wolumen/Tom: 14
Strony: 163 - 168
Bazy: C.E.E.O.L. | Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego | CEJSH | POL-index | ERIH PLUS | INDEX COPERNICUS INTERNATIONAL | ARIANTA | Polska Bibliografia Bibliologiczna |
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
Rozwój technologii informacyjnej jest ważnym elementem systemu edukacji. Nauczanie i kształcenie związane z komputerami jest zazwyczaj ograniczone do umiejętności posługiwania się programowaniem, zwłaszcza firmy Microsoft. Istnieją jednak szerokie możliwości wykorzystania w procesie kształcenia oprogramowania o otwartym kodzie. Idea wymiany obowiązująca w oprogramowaniu open source prowadzi do twórczego myślenia, aktywności, poszerza wiedzę. Kształcenie w polskich szkołach nie musi odbywać się wyłącznie na bazie rozwiązań komercyjnych, gdyż istnieją użyteczne rozwiązania alternatyw- ne. Ubuntu Linux oraz SLAX Linux to dystrybucje najlepiej spełniające wymagania podstawy programowej kształcenia ogólnego.
The development of information technology continues to influence the educational process. However, computer related teaching practice tends to belimited to the use of software, predominantly Microsoft products, despite the fact that there is considerable potential in employing open source software to the broadly understood educational process. The very concept of Open Source is conductive of creative thinking, pro-active approach, and educational xploration. Education in Polish schools does not have to be based solely on commercial solutions, as fully functional alternatives are available. Ubuntu Linux and SLAX Linux istributions are particularly well suited to the requirements of core school curriculum.