Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Lista A
Status:
Autorzy: Karaś Sławomir, Hypki Mateusz
Rok wydania: 2015
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 5
Wolumen/Tom: 20
Strony: 1 - 7
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 1
Bazy: Web of Science | Scopus | Index Copernicus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The aim of the paper is an analysis of bridge loads changes in the 20th century. The Polish bridge load standards issued in the 20th century are considered here. The two static approaches are adopted on the basis of the model of the real composite of a steel and concrete bridge carrying-deck. The first of them, the traditional simplified Courbon method which was in use up to the 1970s, gives bending moment results. The other one is the analysis by the ABAQUS FEM. The dynamic response of the structure is performed for the set of velocities starting from 10 km/h to 90 km/h. Basing on the obtained results, it is concluded that the load increase is essential for bridge sustainability in all phases i.e. for design, maintenance and optional rebuilding. Having in mind that, in general, the indicative service life of a bridge is intended for 100 years approximately, i.e. for three generations, the prognosis of load changes is crucial. The bridge load effects increase over the past century is estimated at 60% to 85%, it being at least 30%.