App Inventor 2 jako narzędzie do budowy wieloosobowych gier wykrywających zaburzenia koncentracji i wykorzystujących technologię Bluetooth
Artykuł w czasopiśmie
Status: | |
Warianty tytułu: |
App Inventor 2 as a tool for building multiplayer Bluetooth-based games for detecting concentration disabilities
|
Autorzy: | Żyła Kamil, Gołębiowski Mateusz, Grzesiak Jakub, Hordyjewski Mateusz |
Rok wydania: | 2015 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 4 |
Strony: | 7153 - 7159 |
Bazy: | Baztech |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
Dynamicznemu rozwojowi społeczeństwa informacyjnego towarzyszy nacisk na mobilność rozwiązań informatycznych. Dostępność oraz niskie ceny zaawansowanych funkcjonalnie urządzeń, a także stale poprawiająca się infrastruktura telekomunikacyjna, skłania do podjęcia tematu budowy aplikacji mobilnej wykrywającej zaburzenia koncentracji. W związku z tym, celem niniejszego artykułu jest sprawdzenie możliwości wykorzystania App Inventor do budowy wieloosobowych gier wykrywających zaburzenia koncentracji i wykorzystujących Bluetooth, a następnie weryfikacja wrażliwości opracowanego zestawu gier na zmianę stanu psychofizycznego gracza. Przeprowadzony eksperyment potwierdził, że aplikacja zbudowana przy pomocy narzędzia App Inventor, jest w stanie wykryć zaburzenia koncentracji u gracza. Uczestnicy eksperymentu, za wyjątkiem 2 osób, w stanie zmęczenia fizycznego, umysłowego, a także upojenia alkoholowego osiągali gorsze czasy niż w przypadku gry kontrolnej. Niemniej, dokładne określenie czułości aplikacji oraz wskazanie jej praktycznych zastosowań wymaga przeprowadzenia dalszych badań według procedury uwzględniającej doświadczenie uzyskane podczas przygotowania niniejszej publikacji | |
The goal of this paper is to investigate possibilities of App Inventor usage in a process of building multiplayer Bluetooth-based games for detecting concentration disabilities. Authors chose this subject due to the rapid evolution of information society, commonality of functionally advanced mobile devices and constantly improving telecommunication services. Investigation is based on a prototype of mobile application, that allows to play over Bluetooth four types of short games. Conducted experiment confirmed that mentioned application is able to detect concentration disabilities of players – achieved game results were significantly worse than in case of control game. Nevertheless further research is needed in order to determine sensitiveness of the application and its practical applications. |