The discrete vortex method for estimating how surface roughness affects aerodynamic drag acting on a long cylinder exposed to wind
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
13
Lista B
| Status: | |
| Warianty tytułu: |
Oszacowanie wpływu chropowatości powierzchni na siłę oporu aerodynamicznego działającego na długi walec za pomocą metody wirów dyskretnych
|
| Autorzy: | Nowicki Tomasz |
| Rok wydania: | 2015 |
| Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
| Język: | angielski |
| Numer czasopisma: | 2-B(12) |
| Strony: | 128 - 144 |
| Bazy: | BazTech |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | NIE |
| Publikacja OA: | TAK |
| Licencja: | |
| Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
| Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
| Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
| Abstrakty: | polski |
| W pracy skupiono się na sile oporu aerodynamicznego działającej na nieskończenie długi walec poddany działaniu wiatru w zakresie krytycznym przepływu. centralnym zagadnieniem badań było określenie wpływu dużej chropowatości walca na wartość tej siły oraz określenie związku pomiędzy zmianą parametru chropowatości a jej wartością. w ramach badań wykonano serię symulacji komputerowych przy użyciu metody wirów dyskretnych. została zastosowana bezsiarkowa implementacja metody w celu osiągnięcia efektu swobodnego formowania się warstwy brzegowej. praca przestawia podstawy teoretyczne metody wirów dyskretnych, założenia programu badań autorskich oraz uzyskane wyniki. głównym wnioskiem postawionym w pracy jest określenie poziomu chropowatości poniżej którego może ona być zaniedbana w oszacowaniach inżynierskich. |
