Wykorzystanie baterii superkondensatorów w układzie napędowym drzwi kabinowych z silnikiem BLDC
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
7
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
The use of supercapacitor battery in the cabin door drive system with BLDC motor
|
Autorzy: | Kolano Krzysztof, Kolano Krzysztof |
Rok wydania: | 2015 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 1 |
Strony: | 89 - 93 |
Bazy: | Index Copernicus | Baztech |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Abstrakty: | polski | angielski |
W artykule rozważono możliwość zastosowania baterii superkondensatorów w obwodzie pośredniczącym falownika napędu drzwi kabinowych. Jej zadaniem jest dostarczenie niezbędnej energii koniecznej do uwolnienia pasażerów w stanie awarii zasilania, jak również zmniejszenie szczytowego poboru prądu. W opracowanym układzie stwierdzono znaczące obniżenie prądu maksymalnego pobieranego przez układ napędowy, co umożliwiło wykorzystanie istniejącego, ale znacznie oddalonego źródła napięcia zasilania – w szafie sterowej w maszynowni dźwigu. Określone zostały kryteria doboru pojemności superkondensatora w zależności od liczby koniecznych do wykonania cykli pracy po zaniku napięcia zasilania. Opracowana koncepcja zapewnia znaczną poprawę parametrów eksploatacyjnych napędu drzwi kabinowych, ograniczenie obsługi serwisowej przy niższym koszcie inwestycyjnym | |
The article presents the application possibility of using supercapacitors in the DC link of the inverter controlling car doors in lift drive. Its use is both to provide the energy required to release the passengers in the state of power failure, as well as to reduce the peak power consumption. Limitation of current amplitude allows the use of existing power source in the engine room, which, due to the considerable distance and a large drive inrush current, has not been used until now. Developed structure provides asignificant improvement of operating parameters of the cabin door drive, reducing maintenance at a slightly lower cost investment. Reducing costs, despite the expensive supercapacitor battery has been possible by the use of the existing power supply and resignation of acid battery as a source of energy during the power outage. |