Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
7
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
The use of supercapacitor battery in the cabin door drive system with BLDC motor
Autorzy: Kolano Krzysztof, Kolano Krzysztof
Rok wydania: 2015
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 1
Strony: 89 - 93
Bazy: Index Copernicus | Baztech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
W artykule rozważono możliwość zastosowania baterii superkondensatorów w obwodzie pośredniczącym falownika napędu drzwi kabinowych. Jej zadaniem jest dostarczenie niezbędnej energii koniecznej do uwolnienia pasażerów w stanie awarii zasilania, jak również zmniejszenie szczytowego poboru prądu. W opracowanym układzie stwierdzono znaczące obniżenie prądu maksymalnego pobieranego przez układ napędowy, co umożliwiło wykorzystanie istniejącego, ale znacznie oddalonego źródła napięcia zasilania – w szafie sterowej w maszynowni dźwigu. Określone zostały kryteria doboru pojemności superkondensatora w zależności od liczby koniecznych do wykonania cykli pracy po zaniku napięcia zasilania. Opracowana koncepcja zapewnia znaczną poprawę parametrów eksploatacyjnych napędu drzwi kabinowych, ograniczenie obsługi serwisowej przy niższym koszcie inwestycyjnym
The article presents the application possibility of using supercapacitors in the DC link of the inverter controlling car doors in lift drive. Its use is both to provide the energy required to release the passengers in the state of power failure, as well as to reduce the peak power consumption. Limitation of current amplitude allows the use of existing power source in the engine room, which, due to the considerable distance and a large drive inrush current, has not been used until now. Developed structure provides asignificant improvement of operating parameters of the cabin door drive, reducing maintenance at a slightly lower cost investment. Reducing costs, despite the expensive supercapacitor battery has been possible by the use of the existing power supply and resignation of acid battery as a source of energy during the power outage.