Budowa optymalnej siatki obliczeniowej do modelu CFD procesu spalania w silniku gwiazdowym
Artykuł w czasopiśmie
Status: | |
Warianty tytułu: |
Aircraft radial engine CFD combustion process optimal mesh creation
|
Autorzy: | Tulwin Tytus, Pietrykowski Konrad |
Rok wydania: | 2015 |
Wersja dokumentu: | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 4 |
Numer artykułu: | 486 |
Strony: | 6296 - 6302 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
W badaniach z wykorzystaniem komputerowej mechaniki płynów CFD kluczowy wpływ na czas obliczeń, jakość wyników i skalę błędu ma siatka obliczeniowa i jej właściwości. Często budowa siatki wiąże się z iteracyjnym sposobem zmiany jej struktury po obserwacji wyników. Aby skrócić czas obliczeń należy zoptymalizować siatkę pod kątem jak najmniejszej ilości elementów, zachowując przy tym odpowiednie zagęszczenie w charakterystycznych miejscach przepływu. W pracy przedstawiono metody budowy siatki obliczeniowej dla gwiazdowego silnika lotniczego o zapłonie iskrowym, dla całego cyklu pracy silnika. Siatka została przygotowana tak, aby możliwe były obliczenia wielu cykli w sposób ciągły. | |
In discrete computer simulation the grid has the key influence on computational time, results quality and scale of error. Often mesh creation process is done in iterations after considering the calculations outcome. In order to shorten the computational time the mesh optimization process has to be done in means of lowest cell count and adequately dense grid in characteristic flow regions. This paper presents the methods of mesh creation for spark ignited aircraft radial engine for full engine cycle. The resultant gird allows multi cycle engine simulations |