Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

Status:
Warianty tytułu:
Aircraft radial engine CFD combustion process optimal mesh creation
Autorzy: Tulwin Tytus, Pietrykowski Konrad
Rok wydania: 2015
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 4
Numer artykułu: 486
Strony: 6296 - 6302
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W badaniach z wykorzystaniem komputerowej mechaniki płynów CFD kluczowy wpływ na czas obliczeń, jakość wyników i skalę błędu ma siatka obliczeniowa i jej właściwości. Często budowa siatki wiąże się z iteracyjnym sposobem zmiany jej struktury po obserwacji wyników. Aby skrócić czas obliczeń należy zoptymalizować siatkę pod kątem jak najmniejszej ilości elementów, zachowując przy tym odpowiednie zagęszczenie w charakterystycznych miejscach przepływu. W pracy przedstawiono metody budowy siatki obliczeniowej dla gwiazdowego silnika lotniczego o zapłonie iskrowym, dla całego cyklu pracy silnika. Siatka została przygotowana tak, aby możliwe były obliczenia wielu cykli w sposób ciągły.
In discrete computer simulation the grid has the key influence on computational time, results quality and scale of error. Often mesh creation process is done in iterations after considering the calculations outcome. In order to shorten the computational time the mesh optimization process has to be done in means of lowest cell count and adequately dense grid in characteristic flow regions. This paper presents the methods of mesh creation for spark ignited aircraft radial engine for full engine cycle. The resultant gird allows multi cycle engine simulations