Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
1-dimensional model of the diesel engine
Autorzy: Sochaczewski Rafał, Pietrykowski Konrad, Tulwin Tytus
Rok wydania: 2015
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 4
Numer artykułu: 417
Strony: 5731 - 5737
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski
Modelowanie komputerowe jest nieodłącznym etapem procesu tworzenia nowych produktów i doskonalenia już istniejących. Czasochłonność, wysoki koszt oraz brak możliwości analizy dużej liczby wariantów konstrukcji ograniczają możliwości badań stanowiskowych na hamowni silnikowej [1]. Badania symulacyjne znacznie skracają czas projektowania, a co za tym idzie zmniejszają koszty opracowania nowej konstrukcji. Modelowanie nie wyeliminuje badań eksperymentalnych, jednak dzięki niemu zawęża się ich zakres. Podczas analizy osiągów silników spalinowych często wykorzystywanym narzędziem jest modelowanie jednowymiarowe. W celu prawidłowego zamodelowania silnika konieczne jest zbudowanie odpowiedniej struktury modelu, jak również dobranie jego parametrów. W procesie identyfikacji parametrów modelu bardzo pomocne są wyniki badań stanowiskowych, ponieważ same odzwierciedlenie wymiarów geometrycznych elementów silnika jest niewystarczające. W artykule przedstawiono opis 1-wymiarowego modelu silnika o zapłonie samoczynnym oraz proces identyfikacji jego parametrów.