Uniwersalność i personalizacja modelowania ścieżkowego w badaniu procesów lojalnościowych
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
12
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
Universality and personalization of the path modelling in the customer loyalty researches
|
Autorzy: | Skowron Łukasz |
Rok wydania: | 2015 |
Wersja dokumentu: | Drukowana |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 4(38) |
Strony: | 143 - 153 |
Bazy: | EBSCO | BazEkon |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
Aktualnie, w dobie rewolucji informacyjnej można dostrzec silny wzrost znaczenia zasobów niematerialnych przedsiębiorstw zarówno w procesie wyznaczania ich wartości rynkowej, jak również określania pozycji konkurencyjnej względem innych graczy rynkowych. W niniejszym artykule autor skoncentrował się na prezentacji głównych cech niematerialnych zasobów firmy wraz z ograniczeniami ich pomiaru wynikającymi z ich specyficznego charakteru. Ponadto zostały szczegółowo omówione w perspektywie trzech różnych sektorów gospodarczych trzy modele ścieżkowe służące do pomiaru jednego z obszarów omawianej grupy zasobów tj. satysfakcji i lojalności klientów | |
Nowadays, in the age of the new economy one can observe a noticeable increase in the significance of intangible assets of a company, both in the process of a company’s market value determination as well as while building its competitive advantage. In the article, Author focuses on a presentation of the main features of intangible assets of a company, together with the limitations related to their specific nature. Additionally, three main path models, which may be used to measure one of the areas on aforementioned assets, has been discussed in detail from the perspective of three different economic sectors. |