Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
15
Lista C
Status:
Autorzy: Laskowski Maciej
Rok wydania: 2015
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 1
Wolumen/Tom: 43
Strony: 147 - 159
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: Po opublikowaniu
Abstrakty: angielski
Computer games have accompanied the development of computer technologies since the very beginning. Despite their basic, purely entertainment-targeted appliance, games can also be used for many other purposes. Medical applications are especially interesting, as games (especially different kinds of simulations) are widely used for training personnel, e.g. to perform certain procedures or in learning to use equipment. This allows the trainees to gain knowledge and proper habits, as well as test themselves in different situations without any risk. Computer games can also be used as a diagnostic tool, although this topic is still insufficiently researched. This paper discusses the possibility of using serious games for diagnosing color vision disorders, focusing especially on two problems: differences in diagnosing colorblindness using 2D and 3D environments, and the influence of individual features, such as reflex or agility, on the diagnostic process