Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
Marketing communications in crisis situations
Autorzy: Rzemieniak Magdalena
Rok wydania: 2015
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 4
Strony: 8254 - 8261
Bazy: Index Copernicus | BazTech | BazEkon
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Sytuacje kryzysowe są współcześnie powszechnym zjawiskiem i mogą wystąpić w każdym przedsiębiorstwie. Kryzys najczęściej definiowany jest jako trudna sytuacja, proces wymuszający zmiany, zagrożenie bądź szansa dla przedsiębiorstwa. Kryzysy mogą mieć różny charakter – finansowy, gospodarczy polityczny, wizerunkowi czy komunikacyjny. Kryzys może pojawić się nagle i niespodziewanie, choć często jego pojawienie nie jest dziełem przypadku. Większość kryzysów można prognozować, przewidywać, albo prowadzić działania prewencyjne. Jednak w każdym z tych przypadków kluczowa jest spójna dla strategii przedsiębiorstwa komunikacja. Celem marketingowej komunikacji kryzysowej jest informowanie grup docelowych nie tylko o aktualnych zdarzeniach i planowanych zmianach, ale również o problemach przedsiębiorstwa. W przypadku wystąpienia kryzysu w przedsiębiorstwie kierownictwo zazwyczaj większą uwagę zwraca na kontakty z opinią publiczną, pomijając przy tym dialog z pracownikami.
Crisis situations are a common phenomenon and can develop at any company. The crisis is defined as a difficult situation, the change process, threat or opportunity for the company. The crisis is often the result of accumulation of events and the synergy of negative factors. Unfortunately, in most cases, a crisis makes financial losses. The crisis can be positive for development of the company.