Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
13
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
How to identify and assesss the impact of megatrends on the local and global business
Autorzy: Bojar Ewa, Kłosowski Grzegorz
Rok wydania: 2015
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 12
Strony: 27 - 35
Bazy: BazEkon
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski
miany o charakterze technologicznym, politycznym, społecznym i kulturowym wywierają istotny wpływ na sposób prowadzenia biznesu. Ważnym zadaniem dla menedżerów jest prawidłowa prognoza kluczowych trendów, które będą determinowały funkcjonowanie ich przedsiębiorstw w perspektywie kolejnych 10-20 lat. Celem artykułu jest omówienie bieżących trendów i megatrendów w kontekście budowania strategii przedsiębiorstwa oraz określenie wpływu położenia geograficznego i wielkości przedsiębiorstw na identyfikację megatrendów. W artykule przedstawione zostały źródła i sposoby pozyskiwania informacji na temat megatrendów. Zaprezentowano metody, umożliwiające menedżerom analizowanie trendów w celu ustalenia wpływu, jaki będą one wywierać zarówno na poszczególne branże przemysłu, jak i na konkretne przedsiębiorstwo. Omówiono główne megatrendy, które będą miały wpływ na sposób prowadzenia biznesu w przyszłości. Przedstawiono wyniki badań pilotażowych, dzięki którym zweryfikowano następującą tezę: megatrendy są w niewielkim stopniu zależne od położenia geograficznego i od wielkości przedsiębiorstwa. Oprócz szans i nowych możliwości wynikających z obserwowanych zjawisk, zwrócono uwagę na zagrożenia i negatywne zjawiska, jakie mogą towarzyszyć niektórym megatrendom. Obecnie, obserwacja dostępnych na rynku rozwiązań technologicznych daje wiele przesłanek odnośnie do prognozowania kierunków rozwoju sfery biznesu. Jedynie konsekwentna, zaplanowana i dobrze zorganizowana obserwacja zachodzących zmian, wynikających przede wszystkim z postępu technicznego, umożliwi menedżerom odpowiednio wczesne dostrzeżenie szans i zagrożeń dla ich organizacji.