Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Verification of motion type detection method using mobile device sensors
Autorzy: Smołka Jakub, Skublewska-Paszkowska Maria, Łukasik Edyta
Rok wydania: 2015
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 12
Strony: 1391 - 1395
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Urządzenia mobilne wyposażone w wydajne procesory i szereg czujników zyskują wiele nowych zastosowań. W przypadku transportu jedną z możliwości jest rejestrowanie trasy pokonywanej przez firmowe pojazdy, a także wy-krywanie kolizji. Aby wspomniane zadania realizować automatycznie niezbędna jest metoda służąca do rozpozna-wania rodzaju ruchu użytkownika urządzenia mobilnego. W artykule przedstawiono wyniki testów zaproponowanej i zaimplementowanej wcześniej metody przeprowadzone na większej niż poprzednio liczbie osób oraz samochodów. Przedstawiono również skorygowaną wersję kryteriów, charakteryzujących się większą uniwersalnością / skutecz-nością.
The number of applications of mobile devices equipped with powerful processors and an array of sensors is increasing. With transport and logistics the possible applications include company vehicle tracking or collision detection. To accomplish this an automatic motion type detection method is needed (to distinguish driving from other typical activities of the smartphone user). The paper presents the test results of a motion type detection method proposed and implemented by the authors previously. The tests were carried out on a larger group of people and cars. The paper also pre-sents corrections introduced to the method as a result of the tests. The corrections improve the method’s flexibil-ity / efficiency