Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Lista A
Status:
Autorzy: Koszałka Grzegorz, Hunicz Jacek, Rysak Andrzej, Litak Grzegorz
Rok wydania: 2016
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 4
Wolumen/Tom: 86
Strony: 761 - 768
Impact Factor: 1,49
Web of Science® Times Cited: 3
Scopus® Cytowania: 6
Bazy: Web of Science | Scopus | Web of Science Core Collection
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: angielski
We examine the dynamical response of a semitrailer suspension to a real road profile under two different loads. The trailer is a low loader for transporting heavy and large loads, the configuration of which can be adjusted as desired. Experiments are performed on both unladen and 57-ton laden trailers. The acceleration of unsprung and sprung parts of the vehicle is measured. The obtained acceleration time series are then analyzed using the Fourier and wavelet transforms as well as the multiscale entropy approach. The data analysis results reveal transmission of suspension vibration and complexity of vehicle vertical acceleration as a response to the road profile