Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
10
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Global waste of resources - a challenge for sustainable marketing
Autorzy: Szymoniuk Barbara
Rok wydania: 2015
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 406
Strony: 358 - 366
Bazy: CEEol | BazEkon | Ebsco | Dolnośląska Biblioteka Cyfrowa
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte repozytorium
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
W artykule analizowane są przyczyny i przejawy globalnego marnotrawstwa zasobów z wykorzystaniem japońskiej teorii mudy. Teoria ta, po odpowiedniej adaptacji, pozwala na wskazanie instrumentów i działań zrównoważonego marketingu sprzyjających idei zrównoważonego rozwoju. Wyzwaniem dla tak rozumianego marketingu jest osiąganie nie tylko celów ekonomicznych, ale również celów ekologicznych i społecznych. Oznacza to konieczność minimalizacji wszelkich przejawów marnotrawstwa (po stronie zarówno podażowej, jak i popytowej rynków) oraz codzienne, zdyscyplinowane działanie z poszanowa- niem środowiska naturalnego i społecznego. W artykule przedstawiono przykłady dobrych praktyk zrównoważonego marketingu realizowanych przez laureatów międzynarodowego konkursu Fortune Best Global Green Brands.
Conventional marketing contributes to a large extent to the creation of ecological and social problems of the modern world. It is seen as co-responsible for wasting resources, or for implementing actions and processes as a result of which no values significant for customers are produced or increased, while resources are expended in order to create them. The present article analyses the causes and cases of global waste of resources basing on the Japanese theory of muda . This theory, after appropriate adaptation, allows researchers to indicate instruments and actions of sustainable marketing which favour the idea of sustainable development. Sustainable development faces the challenge of achieving not only economic goals, but also ecological and social ones. This implies the need to minimize all instances of wastage (both on the demand and supply side of markets), as well as everyday disciplined activity which protects natural and social environment. The article presents examples of good practices of sustainable marketing, implemented by the winners of the international Best Global Green Brands contest.