Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
40
Lista A
Status:
Autorzy: Woszuk Agnieszka, Franus Wojciech
Rok wydania: 2016
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 114
Strony: 556 - 563
Impact Factor: 3,169
Web of Science® Times Cited: 61
Scopus® Cytowania: 64
Bazy: Web of Science | Scopus | Compendex | Materials Science Citation Index
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The use of Warm Mix Asphalt (WMA) resulted in road construction being more environmentally friendly and more economical. One of the WMA production methods is asphalt foaming through addition of different modifiers, including zeolites. In this study, a possibility of decreasing the compaction temperature of AC 16W 35/50 WMA was analyzed. The applied additives included: NaP1-type synthetic zeolite obtained from fly-ashes and natural zeolite – clinoptilolite. Both zeolite materials prior to the process of asphalt foaming were soaked with water. In the conducted compactibility tests in a gyratory compactor, the optimal of zeolite additive was established, which included 1% clinoptilolite, 0.5% NaP1 and 0.4% of both zeolites soaked with water w/m. For mix asphalt with optimal zeolite amount, tests of air void content, stiffness modulus, water sensitivity and resistance to rutting were performed in different compaction temperatures.