Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Pater Zbigniew, Bulzak Tomasz, Tomczak Janusz
Rok wydania: 2016
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 687
Strony: 125 - 132
Scopus® Cytowania: 23
Bazy: Scopus | Index Copernicus | Chemical Abstract | INSPEC | ProQuest
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
This paper deals with the issue of the helicopter SW4 rear gear driving shaft forming. It was assumed that this shaft will be made from titanium alloy Ti6Al4V and it will be formed by means of cross-wedge rolling technology (CWR). It was also assumed that rolling will be realized in double configuration, which will guarantee axial symmetry of forming forces. The conception of tools guaranteeing the CWR process realization and numerical analysis results verifying the assumed CWR process parameters of the subject shaft were presented. Tests of shaft rolling in laboratory conditions at Lublin University of Technology were made, in the result of which the possibility of forming by means of CWR of a driving shaft, manufactured from titanium alloy Ti6Al4V, of the helicopter SW4 rear gear was verified.