Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
6
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Studium zagospodarowania przestrzennego wokół mostu Lutosławskiego na Kalinowszczyźnie w Lublinie
Autorzy: Karaś Sławomir, Matskevich Sofya
Rok wydania: 2016
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 1
Wolumen/Tom: 15
Strony: 191 - 199
Bazy: BazTech | Indeks Copernicus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 1 kwietnia 2016
Abstrakty: polski
W artykule są rozpatrywane trzy warianty remontu mostu Mariana Lutosławskiego w Lublinie na Kalinowszczyźnie. Jego obecny stan techniczny można uznać za graniczny, ze względu na postępującą korozję żelbetu. Most został wybudowany w 1908 roku. Ze względu na jego historyczną i techniczną wartość, obecnie biegnie proces wpisania tego obiektu na listę chronionych dóbr kultury. Kolejne terminy podjęcia prac renowacyjnych są odsuwane na przyszłość. Jednocześnie zgłaszane są różne propozycje jego przyszłej roli w Lublinie. Odrestaurowany w 2011 roku most Lutosławskiego z 1909 roku został zawłaszczony przez środowiska kulturotwórcze miasta. Most jest nazywany Mostem Kultury. Mając to na względzie, w niniejszym artykule opisana jest analogiczna rola mostu. Tym razem proponuje się by tereny zielone wokół mostu przekształcić w park z główną aleją biegnącą przez most. Poza zwykłą parkową rolą most miałby być również sceną, na której będą organizowane koncerty muzyczne, a zieleń parkowa wokół mostu mogła być łatwo dostosowywana do audytorium. Na rysunkach zaprezentowano kilka możliwych wariantów aranżacji mostu, które obejmują jego projektowaną formę zwykłą i koncertową. W bezpośrednim sąsiedztwie jest usytuowana arteria miejska. Podano przykład separacji ruchu przez wybudowanie podziemnego tunelu. Wejścia/wyjścia z tunelu mają formę niewielkich interesujących form architektonicznych. Zaplanowano również miejsca parkingowe, które mogą być na terenie lub parkingami wielopoziomowymi, podziemnymi.