Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
9
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Social innovation in models identity as an area of competitiveness of the company
Autorzy: Cichorzewska Marzena, Rzemieniak Magdalena
Rok wydania: 2016
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 7
Strony: 152 - 167
Bazy: Agro | CEJSH | Index Copernicus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W artykule skoncentrowano się problematyce wpływu wewnętrznątrzorganizacyjnych innowacji społecznych na kształtowanie się tożsamości organizacji. Zmieniające się szybko warunki otoczenia zmuszają organizacje do innowacyjnych wysiłków związanych z osiąganiem przewagi konkurencyjnej, dzięki zastosowaniu niekonwencjonalnych działań i zachowań, a także do programowania innowacyjnych oraz twórczych przedsięwzięć, również w sferze społecznej. W artykule postawiono hipotezę, że wewnątrzorganizacyjne innowacje społeczne przyczyniają się w dużym stopniu nie tylko do ogólnego sukcesu innowacji w organizacji, ale są ściśle powiązane z modelami budowania tożsamości organizacji. W opracowaniu zastosowano badania oparte na źródłach wtórnych oraz metodę obserwacji uczestniczącej praktyków w osobach autorek artykułu.
Article focuses on the problem of the impact of social innovation within the organization on the formation of the identity of the organization. Rapidly changing environmental conditions are forcing organizations innovative efforts related to achieving the competitive advantage through the use of unconventional actions and be and programming of innovative and creative projects, also in the social sphere. The article hypothesized that internal social innovation contribute greatly not only to the overall the success of the innovation in the organization, but are closely linked with models to build the identity of the organization. The In this paper, the Authors have used the research carried out on secondary sources with the use of the desk research method as well as participant observations.