Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
9
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Intangible Assets in the Cconcept of Intellectual Capital
Autorzy: Rzemieniak Magdalena
Rok wydania: 2016
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 7
Strony: 767 - 779
Bazy: Agro | CEJSH | Index Copernicus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W artykule koncentrowano się na problematyce kapitału intelektualnego jako źródła niematerialnej wartości przedsiębiorstwa. Stale rosnąca złożoność, kompleksowość, dynamika i nieciągłość otoczenia, poszerzanie się jego granic i coraz większy wpływ, jaki wywiera ono na losy przedsiębiorstwa, oznacza konieczność zdobywania wiedzy, przetwarzania i wykorzystywania coraz większej liczby danych i informacji w coraz krótszym czasie. Zmieniające się szybko otoczenie zmusza przedsiębiorstwa do drastycznych wysiłków związanych z osiąganiem przewagi konkurencyjnej dzięki zastosowaniu niekonwencjonalnych działań i zachowań oraz programowania innowacyjnych i twórczych przedsięwzięć. Kapitał intelektualny umożliwiając rozumienie informacji oraz ich racjonalne wykorzystywanie w procesie decyzyjnym czyni przedsiębiorstwo konkurencyjnym. W artykule zastosowano badania oparte na źródłach wtórnych oraz metodę obserwacji uczestniczącej praktyka w osobie autorki artykułu.
The article concentrates on intellectual capital understood as the immaterial resources of an enterprise. The everincreasing comprehensiveness, complexity, dynamics and non-continuity of the environment, with its borders expanding and its growing impact on the future of an enterprise necessitates acquiring knowledge as well as processing and using an increasing amount of data while having less and less time at one`s disposal. The rapidly changing environment demands that enterprises make tremendous efforts to gain competitive advantage by engaging in unconventional activities and behaviour as well as programming innovative and creative undertakings. The intellectual capital enables us to understand and make rational use of information in the decision-making process, and thus makes an competitive enterprise. The article presents research based on secondary sources and on the method of participant observation, employed by a practitioner in the person of the article`s author