Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
9
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Chosen aspects of loyalty of disabled consumers
Autorzy: Maciaszczyk Magdalena
Rok wydania: 2016
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 7
Strony: 489 - 498
Bazy: PBB - Polska Bibliografia Bibliologiczna CEJSH - The Central European Journal of Social Sciences and Humanities | AGRO | IC Journals Master List | BazEkon | PBN - Polska Bibliografia Naukowa
Efekt badań statutowych TAK
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W niniejszym opracowaniu poruszono zagadnienia dotyczące lojalności klientów i przedstawiono jej wybrane determinanty. W warunkach wysoce konkurencyjnych lojalność konsumentów jest elementem kluczowym dla przedsiębiorstwa do utrzymania się na rynku. Panujące obecnie na rynku warunki oparte na współzawodnictwie lub nawet rywalizacji wymagają doskonałej znajomości konsumentów, gdyż jedynie poznając dynamicznie zmieniające się oczekiwania klientów kierujące ich zachowaniami rynkowymi, możliwe jest dostosowanie się do ich rosnących wymagań poprzez zwiększenie ich satysfakcji oraz wypracowanie lojalności. Różnorodność odbiorców, w tym konsumentów z ograniczeniami w motoryce, oraz wysoki stopień indywidualizacji ich oczekiwań przymuszają przedsiębiorstwa do poznania tychże potrzeb oraz dostosowania oferty do wymogów zmiennego rynku. Pod wpływem zaostrzającej się walki konkurencyjnej konsument staje się doskonałym źródłem wiedzy o oferowanych produktach czy jakości świadczonych usług. Jego lojalność jest więc kluczowym zasobem, o który należy dbać i który należy nieustannie wzbogacać.
In the following article the issues concerning the loyalty of customers were brought up and its chosen determinants were described. Under the conditions of highly competitive market the loyalty of consumers is a critical element for enterprises to survive. Contemporary market conditions based on rivalry require the excellent knowledge of consumers because only by the recognition of dynamically changing expectations of customers that manage their market behaviors it is possible to accommodate to their growing requirements by increasing their level of satisfaction and developing their loyalty. Diversity of recipients, including consumers with motor impairments, and high level of the individuation of their expectations force enterprises to know these needs and to adapt the offer to requirements of the fluctuating market. Under the influence of the sharpening rivalry the consumer is becoming an excellent source of knowledge about offered products or about the quality of provided services. His loyalty therefore is a key resource that should be cared about and that should be constantly enriched.