Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Kowal Maciej, Karaś Sławomir
Rok wydania: 2016
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,79
Język: angielski
Numer czasopisma: 0
Wolumen/Tom: 0
Strony: 1 - 15
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: angielski
The ever-increasing traffic on Polish roads, coupled with the constant expansion and growth of the road network across Poland, is contributing substantially to habitat fragmentation, among other impacts. The expansion of the road network, with new roads being built and existing ones being improved, separates the existing ecosystems and disconnects wildlife and migration corridors. The extensive use of such solutions as embankments, earthworks, safety fences, noise barriers and traffic barriers adds to this habitat fragmentation and the barrier effect. Animals crossing roads create a traffic hazard and often cause vehicle collisions. In most cases, animals are killed by vehicles, and sometimes such collisions involve human fatalities. As far as limited-access roads (expressways) and controlled-access highways (motorways) are concerned, the only effective way to prevent traffic users from hitting animals is to fence off roads entirely and build wildlife crossings.