Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
7
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Tests in mechanical cutting of scrap railway rails376
Autorzy: Tomczak Janusz, Pater Zbigniew, Bulzak Tomasz
Rok wydania: 2016
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Numer czasopisma: 8
Strony: 376 - 378
Bazy: BazTech | Index Copernicus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W opracowaniu przedstawiono wybrane wyniki prób dzielenia mechanicznego złomowanych szyn kolejowych. Celem badań było określenie możliwości oddzielania mechanicznego główki i stopy od środnika złomowanych szyn kolejowych oraz określenie parametrów geometrycznych narzędzi. Badania zrealizowano w warunkach laboratoryjnych z wykorzystaniem prasy hydraulicznej i specjalnie zaprojektowanego tłocznika. Próby dzielenia prowadzono w dwóch etapach. W pierwszym nagniatano karby na środniku wzdłuż główki i stopy, w drugim rozrywano mechanicznie szyny wzdłuż nagniatanych karbów. W trakcie eksperymentu analizie poddano jakość powierzchni pękania, parametry siłowe procesu oraz trwałość narzędzi
The paper reports selected results of the tests in mechanical cutting of scrap railway rails. The objective of the study was to investigate the possibility of mechanical separation of the rail’s head and foot from the web, as well as to determine the proper tool geometry. The tests were performed under laboratory conditions using a hydraulic press and a cutting-off die specially designed for this purpose. The tests were run in two stages. First, notches were burnished on the web along the head and foot. After that, the rails were subjected to mechanical tearing along the burnished notches. During the experiments, the quality of cracking surface, force parameters of the process and tool life were examined, too.