Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
9
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
IT technologies as a tool to support creative discussions in solving engineering problems
Autorzy: Błaszczak Marek
Rok wydania: 2016
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 1
Strony: 3 - 8
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: angielski
The article presents the concept of employing IT as a tool for improving the effectiveness of one type of creative discussion (the brainstorm ing technique) through the use of virtual space and internet communication for interactions among proj ect participants. The use for this purpose of teamwork-dedicated software which can run in real -time and in offline mode has greatly improved the opportunities for the exchange of broadly defined technical information among team members and people monitoring and assessing design concepts. Th e activities of project groups have yielded solutions to pre-defined technical problems of functional nature. The assessment of solutions was based on a generalised SWOT analysis due to the significant variety of proposed solutions, which prevented the establishing of clear and unambiguous assessment criteria. Typical engineering-related issues, such as the selection of materials, and strength calculations, were also taken into account in the assessment process. In the last part of the artic le, conclusions regarding the suggested method are presented, with an additional mention of the m eans of communication among project participants and those who handle the assessment.