Obszary ryzyka postrzeganego przy transakcjach w środowisku wirtualnym
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
9
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
The areas of risk perceived during online purchasing
|
Autorzy: | Gąsior Marcin |
Rok wydania: | 2016 |
Wersja dokumentu: | Drukowana |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 3 |
Wolumen/Tom: | 44 |
Strony: | 11 - 22 |
Bazy: | ARIANTA BazHum | CEEOL | BazEkon | IC Journals Master List | PBN - Polska Bibliografia Naukowa |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie wyników badania obszarów ryzyka postrzeganego przez konsumentów przy dokonywaniu zakupów w internecie. W badaniu w którym udział wzięło 532 respondentów, zweryfikowano znaczenie trzydziestu pięciu czynników wyrażających możliwe sytuacje problemowe, występujące przy zakupach wirtualnych.Przy wykorzystaniu tak pozyskanego materiału badawczego wyznaczono różnice w postrzeganiu zagrożeń w próbie ogółem oraz wśród respondentów podzielonych według płci, jak również wpływ odbioru omawianych czynników na ogólne postrzeganie ryzyka wiązanego z tym kanałem dystrybucji | |
The objective of the article is to present the resultof the research on the areas of risk perceived by consumers during online purchase processes. During the research, conducted on a sample of 532 respondents, the meaning of thirty five variables, expressing different, possible purchase-related related problem and risks, has been evaluated. Such data made it possible to determine the differences between the perceptionof various forms of risks in the general population as well as in groups of male and female participants. Additionally, the relationship between aforementioned factors and general perceived risk, trust and willingness to choose online shops has been established. |