Wybrane aspekty zarządzania lojalnością konsumentów niepełnosprawnych ruchowo
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
9
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
Selected aspects of managing loyalty of physically disabled consumers
|
Autorzy: | Maciaszczyk Magdalena |
Rok wydania: | 2016 |
Wersja dokumentu: | Drukowana |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 3 |
Wolumen/Tom: | 44 |
Strony: | 427 - 436 |
Bazy: | CEEOL | BazEkon | PBN - Polska Bibliografia Naukowa |
Efekt badań statutowych | TAK |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
Współczesna rzeczywistość rynkowa wymusza poniekąd na przedsiębiorstwach budowanie długotrwałych i korzystnych relacji z klientami, pozytywnych nie tylko dla przedsiębiorstwa, ale również - a może przede wszystkim - dla klienta. Pozyskanie lojalnego klienta nie odbywa się szybko i bez wysiłku, ale w perspektywie funkcjonowania w warunkach wysoce konkurencyjnych może okazać się kluczowa determinantą sukcesu. Z tego tez powodu niezwykle istotnym zagadnieniem staje się dogłębne poznanie czynników modelujących oczekiwania nabywcze klientów i determinujących podejmowane przez nich wybory. Szczególną uwagę należy poświęcić osobom, które ze względu na doświadczane ograniczenia zdrowotne zbyt często czują się marginalizowane i pomijane w działaniach marketingowych podejmowanych przez przedsiębiorstwa. W niniejszym opracowaniu zaprezentowano wyniki badań niepełnosprawnych ruchowo mieszkańców województwa lubelskiego dotyczące znaczenia odmiennych determinant kreowanej lojalności na różnych rynkach. Materiał badawczy stanowiło 156 kwestionariuszy ankiet. | |
Contemporary market reality gets enterprisesto built long-term and beneficial relations with customers; beneficial not only for the enterprise but also for the customer. Winning a loyal customer is not quik nor effortless but in the prospects of functioning under highly competitive conditions it can be the crucial determinant of the succes. It is crucial than to identify factors shaping customer expectations and determining their market choices. The particular attentions should be paid to disabled people who, because of experinced health restrictions, too often feel marginalized and omitted in marketing action udertaken by enterprices. The article presents results of surveys carried out among phisicallly disabled inhabitants of Lubelskie voivodeship, concerning the meaning of different determinants of loyalty on different markets. The research material was constituted by 156 survey questionnaires |