Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
9
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Selected aspects of managing loyalty of physically disabled consumers
Autorzy: Maciaszczyk Magdalena
Rok wydania: 2016
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Numer czasopisma: 3
Wolumen/Tom: 44
Strony: 427 - 436
Bazy: CEEOL | BazEkon | PBN - Polska Bibliografia Naukowa
Efekt badań statutowych TAK
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Współczesna rzeczywistość rynkowa wymusza poniekąd na przedsiębiorstwach budowanie długotrwałych i korzystnych relacji z klientami, pozytywnych nie tylko dla przedsiębiorstwa, ale również - a może przede wszystkim - dla klienta. Pozyskanie lojalnego klienta nie odbywa się szybko i bez wysiłku, ale w perspektywie funkcjonowania w warunkach wysoce konkurencyjnych może okazać się kluczowa determinantą sukcesu. Z tego tez powodu niezwykle istotnym zagadnieniem staje się dogłębne poznanie czynników modelujących oczekiwania nabywcze klientów i determinujących podejmowane przez nich wybory. Szczególną uwagę należy poświęcić osobom, które ze względu na doświadczane ograniczenia zdrowotne zbyt często czują się marginalizowane i pomijane w działaniach marketingowych podejmowanych przez przedsiębiorstwa. W niniejszym opracowaniu zaprezentowano wyniki badań niepełnosprawnych ruchowo mieszkańców województwa lubelskiego dotyczące znaczenia odmiennych determinant kreowanej lojalności na różnych rynkach. Materiał badawczy stanowiło 156 kwestionariuszy ankiet.
Contemporary market reality gets enterprisesto built long-term and beneficial relations with customers; beneficial not only for the enterprise but also for the customer. Winning a loyal customer is not quik nor effortless but in the prospects of functioning under highly competitive conditions it can be the crucial determinant of the succes. It is crucial than to identify factors shaping customer expectations and determining their market choices. The particular attentions should be paid to disabled people who, because of experinced health restrictions, too often feel marginalized and omitted in marketing action udertaken by enterprices. The article presents results of surveys carried out among phisicallly disabled inhabitants of Lubelskie voivodeship, concerning the meaning of different determinants of loyalty on different markets. The research material was constituted by 156 survey questionnaires