Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
9
Lista B
Status:
Autorzy: Skowron Stanisław, Skrzetuski Radosław
Rok wydania: 2016
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Numer czasopisma: 3
Wolumen/Tom: 44
Strony: 257 - 266
Bazy: CEEOL | BazEkon | PBN - Polska Bibliografia Naukowa
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W artykule przedstawiono ideę modelu biznesowego przeznaczonego dla inicjatywy start-upów pod nazwą szablon lean oraz koncepcję pętli sprzężenia zwrotnego tworzenie - pomiary - uczenie się, która opisuje proces optymalizowania produktu jako oferty rynkowej. Weryfikowanie i doskonalenie produktu jest częścią szerszego procesu, jakim jest optymalizowanie modelu biznesowego start-upu. W obu tych procesach istotne znaczenie ma marketing jako system działań zapewniający przekazywanie informacji o problemach i potrzebach konsumentów, komunikowanie się z nimi na etapie sondowania ich preferencji i opinii oraz zaangażowania w generowanie pomysłów na temat doskonalenia produktu. Ponadto jako koncepcja strategiczna powinien być istotną treścią modelu biznesowego w procesie jego optymalizowania. Artykuł ma charakter studium teoretycznego.
The article gives the idea of a dedicated business model for start-ups initiatives under the name lean template and the concept of creation- measurments-learning feedback loop, describes the process optimizing the product as a market offer. Verification and improvement of the product is part of the wider process of optimizing the business model of a start-up. In both of these process es, there is importance of marketing as a system of activities for the transfer of information about the problems and needs of the consumer, communicating with themat the stage of polling there preferences and opinions, and involvement in the generation of ideas for product improvement. IN addition, as a strategic concept, marketing should be essence of the business model in the process of optimizing. The article is theoretical study.