Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Tulwin Tytus
Rok wydania: 2016
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 157
Strony: 255 - 263
Web of Science® Times Cited: 5
Scopus® Cytowania: 5
Bazy: Web of Science | Scopus | Web of Science Core Collection
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 9th International Conference on Computational Heat and Mass Transfer (ICCHMT)
Termin konferencji: 23 maja 2016 do 26 maja 2016
Miasto konferencji: Kraków
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: angielski
The temperature distribution in a reciprocating combustion engine has an impact on its wear and thermal efficiency. Uneven material properties, varied geometry, diverse heat loads and flow conditions make it unfeasible to use a simple analytical mathematical model that covers the heat transfer. The numerical steady state heat transfer model was used to calculate the external surfaces heat transfer coefficient and to develop two transient coupled models - one for the temperature distribution and one for engine's transient in-cylinder processes, including a combustion and species transport sub-models. The methods intended to decrease a computational time for a transient temperature equilibrium were used. The paper discusses the research results on a high power air-cooled aircraft radial engine. A temperature distribution was investigated in different model regions. A lumped heat transfer model was developed for engine walls. (C) 2016 The Authors. Published by Elsevier Ltd